Påskhare

Härliga tider i en småbarnsfamilj!!! I går skulle vi på påskspel i skolan (minsta sonen skulle sjunga) klockan 18:30. Klockan 18:15 när vi står i hallen och ska ge oss i väg säger han:

" Var är mina påskkläder?"

image88

I hallen stod en pappa och en mamma och såg ut som fågelholkar!!! Va??? Påskkläder??? Sonen hävdar bestämt att han sagt till om detta men tyvärr så har det inte registrerats i någon vuxenhjärna som skulle kunna tänkas ta ansvar för det. Tack o lov löste detta sig smidigt eftersom han i nästa andetag säger att det var frivilligt och man behöver inte och att han nog faktiskt inte vill. PHU!!! Räddad! Påskspelet var trevligt och mysigt. Förstår bara inte att jag ska behöva bli så gråtmild av barnsång......

Väl hemma igen var det dags för nästa utmaning. Lilltjejen skulle vara utklädd idag, om hon ville och det ville hon! Men inte påskakärring!!! På denna punkt var hon mycket bestämd. Kyckling vill jag va så hon........ Detta samtal ägde rum i måndags.....gott om  tid...... not! Men efter lite lock o pock så lyckades jag övertala henne att vara påskhare. En liten söt rosa påskkanin.....japp så fick det bli. Så klockan 22:00 igår skulle jag snabbt och lätt sno ihop en liten söt kaninsvans. Ni vet - man har två runda pappaskivor men hål i och så snurrar man garn runt...... Tips! Gör inte hålet i mitten för stort..... det ta väldigt lååååång tid då. Men men klockan 23:00 var svansf-n klar....nä vad säger jag ...... klockan 23:00 var den lilla söta kaninsvansen klar och så här söt blev påskkaninen idag.

image89

GLAD PÅSK!!!

Kommentarer
Postat av: Tierra

Hej vännen !

Tittar in en snabbis... lite för körigt här på jobbet i dag också... men inte mer än att jag ju måste titta in och tillönska dig och hela familjen en riktigt... GLAD PÅSK !

Varma hälsningar, Tierra

2008-03-20 @ 13:54:34
URL: http://filmjolk.blogspot.com
Postat av: Socrate

Du - jag säger bara "been there-seen it-done it" .
Men vad betyder ordet "svansf-n" ????


STORA PÅSKFAMNEN till dej !


vännen Socrate

2008-03-20 @ 14:34:44
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Christel

Glad påsk själv...ät nu en massa onyttigt gott och lev väl

2008-03-20 @ 20:45:46
URL: http://kottenliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0