skolavslutning

Så var det då sommarlov för de små liven.....ja för de minst blir det ju inte det på ytterligare 3 veckor. De ska ju gå på fritids och dagis lite till. Men skolavslutningen var stämningsfull och fin som alltid. Inte klokt att mina stora killar slutar 6an! Man blir lite mållös när man tänker på hur fort det gått....går!

Började dagen med att baka cheesecake på morgonen, blev inspirerad av Borthy som gjorde det för någon dag sen. Den blev asagod! Men det blir det ju ofta när man blandar en massa socker och smör och  dyl=)  Tänkte att jag skulle fotograferat den. Såg himla smaskig ut med jordgubbar på och allt. Men det sa bara vips o nu är det en liten flisa kvar som jag sparat åt mannen.

Behöver hjälp med ett bekymmer. Har ett par jeans som jag inte blir klok på...... alltså vägde mig i morse och väger som jag brukar, lite mindre t o m. Men jeansen sitter som berget! Vad är detta? Muskler väger mer än fett men vad är det för muskel som löper ett varv runt magen??? Dom måste ha krympt i garderoben......suck! Är det någon där ute som har en aning?

Näha nu ska jag speeda på lite. Lilltjejen ska på kalas till en dagiskompis. Dessutom en som hon planerar att gifta sig med så småningom.......fast om han inte vill har hon två andra på lut. Känns bra att hon garderat sig! Denna har dock mycket trevliga föräldrar......

Kommentarer
Postat av: Fia

Kolla så att du inte har fukt i garderoben! Sånt får kläderna att krympa, speciellt midjelinningar...

2008-06-14 @ 20:16:19
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Borthy

Mycket märkligt fenomen det där med dina jeans... när vi bodde i villan förut hade vi alltid en självklar förklaring på allt sådant där märkligt som hände...det var en av grannarna som snott saken som fattades eller bytt ut prylar...

Just i det här fallet kan det ha varit han som varit framme eller så har du råkat tvätta jeansen för varmt!

Kan man få ditt cheesecakeresept kanske? Kram

2008-06-15 @ 00:42:24
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0