ljuspunkter!

Jaha idag kunde man vaknat på ett hotell i Lissabon och haft en hel dags shopping, sol, bad och en massa annat trevligt framför sig......men det gjorde man inte......vaknade av värsta ösregnet klockan 6:00. Och sen dess har det strilat, regnat, öst ner, vräkt ner, hällregnat och just nu, när jag sitter här på jobbet, så dundrar regnet mot rutan. Hade inget paraply idag och på den korta stunden från huset till bilen, till o från dagis och in på jobbet hann jag bli duktigt blöt. Totalt onödigt att fixa håret med plattång och allt. Frisyren kan nu bäst beskrivas som "fluff". Så nu känner jag att jag måste lista lita positiva tankar, beskriva saker som fungerar och som jag är nöjd med, för att tränga bort alla neggiga tankar och mentala bilder:

1. Taket läcker inte - underbart att höra regnet dundra ner och samtidigt inte höra något dripp dropp någonstans. För det har vi ju upplevt!
2. När vi ändå är inne på tak.....1/3 av taket i köket är uppspikat och det blir såååå snyggt! Inte mycket kvar nu.....=)
3. Ska ha semester imorgon och onsdag=)
4. På onsdag ska jag till.........*trumvirvel*.......Ullared och Gekås!!! Tjoho! Hela familjen ska åka och alla planerar vad som ska köpas. Usch ett sådant i-lands problem egentligen! För inte är det så att vi behöver himla mycket men ändå....... roligt ska det bli!
5. Igår sprang jag en mil, det längsta sedan maran. Hade tunga ben som 17 men hängde ändå i. Sprang med mannen så snitt hastigheten vart 30 sekunder snabbare per km.....men kämpade på ändå.  Han däremot sprang väl ca 1 min långsammare per km. Kändes som att ha en galopphäst brevid sig, som var tvungen att trava......stackarn!

Sådär ja! Nu känns det genast lite bättre. Det gör faktiskt skillnad att koncentrera sig och tänka på de saker som funkar. Hade förmodligen lika lätt gjort en lista med icke-fungerande saker.....och känt mig helt tyngd och nedfälld sen. Nu ska jag ägna mig åt lite jobb. Skaffa er en bra måndag!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej Amonym

Måste säga att du överraskar mig med att hänga kvar i Lissabon-tanken ännu...du brukar så gott som aldrig såga spån...

Men som du sa på sluttampen...det handlar mycket om RMI för att citera Jörgen Oom.

2008-06-30 @ 09:38:57
Postat av: Fia

Lissabon...äsch, vad är väl en bal på slottet?...

Schysst att du hittar så många positiva saker, hoppas det blev trevligt i Ullared.

2008-07-03 @ 08:43:49
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0