Helgensummering

Nu är midsommar avfirat och de sanna pessimisterna upplyser en nu om att  "nu vänder det, nu blir det mörkare o mörkare igen".......visst är det en härligt upplysning att få!?

Vi firade midsommar i glada vänners lag. Vi var totalt 24 personer, 10 vuxna och 14 barn/ungdomar. Vi fick snabbt ändra planer då vårt ursprungsställe som vi brukar vara på drabbades av en sinande brunn på morgonen. Så vi blev i stan och det blev jättebra det också. Vi lyckades både spela fotboll och brännboll mellan skurarna och inga skador blev det. Vi hamnade i en härlig diskussion om att ha rätt kalsongmärke synligt över byxkanten. Detta ämne debatterades livligt av våra tonårssöner när plötsligt mannen utbrister vill ni se mina Björn Borg (har han såna tänkte jag......hann att tänka lite annat också....hmmmm....det var ju ändå en del småbarn närvarande....) Följande bild säger väl det mesta:

Garanterat billiga också!

I lördags var vi lite sega efter den sena kvällen men tog oss en lite tur på kvällen och hamnade här!!!!



Haha!!! Skickade den som mms till några kompisar som stenhårt gick på att vi var i the big apple. De trodde vi vunnit pengar! Nåja stället vi var på var himla trevligt också och god mjukglass hade dem. Kanske att vännen Socrate vet var vi var.....han ska få en chans att gissa!

Idag har vi ägnat dagen åt lite köksskruveri (NÄÄÄÄ vi är inte klara än.......suck). Har flyttat in i skafferiet. Ja, inte jag då alltså utan specerier av alla de slag. Jisses vad massa olika saker man har!!! Cous Cous, bulgur, ris av alla de slag, råsocker o rörsocker o vanlitt socker, mjöl i olika kategorier.......jag lastade o lastade o lastade. Och burkar o byttor har man också massor av......tänkte lite på Masajerna (läste böckerna om den Schweiziska kvinnan som levde med masajerna för ett tag sen)...... de hade typ ett kokkärl.....ibland undrar man ju lite över det liv man lever.....

Idag har även löppass nr 2 i de nya skorna klämts in........4:e passet denna vecka......lite aj i baksidan på ena benet....... men inget som inte fyra härliga dagar i Lissabon nästa helg kommer bota ! Jippi!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Nä - vännen Socrate har "no clue" om var ni var???

Känns lite snöpligt men så är det.

Angående BjörnBorg-filsingar hittade jag ett par i min kalsonglåda härom dagen och blev ganska häpen, då jag både mej&frugan veterligt inte äger några såna...det hade alltså hamnat en "BjörnBorg bland mina Nisses" och detta är numera ett ordspråk att använda när nåt hamnat där det inte ska vara, om man glömt det där med "ren bland mockasinerna" .

Ses i övermonn -

hälsar den okunnige vännen Socrate

2008-06-23 @ 16:06:45
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0