6-årsmiddag

Idag har vi varit på en fantastiskt trevlig tillställning. 6-årsmiddag på dagis! Detta ordnas varje år för de barnen som ska sluta och börja förskoleklass. Barnen bestämmer själva menyn och kokerskan (oehörd lyx att ha egen kokerska på dagis!) lagar maten som sedan serveras av personalen på dagis (förskolan). Vi fick en tre-rätters meny som bestod av en liten smörgås först, sedan favorit köttfärssås med spagetti och det hela avslutdes med marängswiss med jordgubbar. Men först bjöds vi på fantastisk underhållning! Vi fick vara med på Barbapapa teater. Barnen har jobbat med Barbapapa tema hela våren. Här skulle ni nu få se en bild på Barbagänget men det blir bara error när jag försöker ladda upp bilder..... Efter teatern fick vi höra barnens favoritlåtar. Och naturligtvis avslutades sångstunden med "Idas sommarvisa"........denna sång är en sann utmaning för mina tårkanaler! Hua! Dessa små goa ungar som strålar av glädje.......och sjunger för liv och lust! Inte ett öga torrt! Men det är tur jag värmt upp för på fredag blir det skolavslutning och då blir det båda "Idas sommarvisa" och "Den blomstertid nu kommer"! Det blir tufft mina vänner!

Vet ni vad! Under tiden jag suttit här har Sverige gjort två mål! Det är något magiskt när jag sätter mig vid datorn..... för igår så blev det likadant när vi tittatde på Italien-Holland. Jag kände mig rastlös och satt mig vid datorn och vips så var två mål gjorda! Och samma sak idag! Jag lovar att gå hit under alla Sveriges matcher!!!!! Tack o lov så kan jag snegla på tv:n samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Minns att du lyriskt beskrivit denna härliga 6-årsavslutningsfest för mej tidigare - du har ju en 8-åring oxå...HÄRLIGT!!!

Vi hade liknande för 9'orna här i måndags på Kulturhuset. Ska blogga lite om det senare idag, tänkte jag, så jag hänvisar till det. Lyckat var det i alla fall.

Fått iväg nåt foto än till du-vet-vem?

//Socrate

2008-06-11 @ 11:59:56
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: Borthy

Hur i hela kan di sita vid datorn när Sverige spelar? Du borde vid närmare eftertanke ha suttit vid datorn även i kväll så vi hade fivat det mot Spanien...

Undrar varför man lipar så förskräckligt på avslutningar... går inte att hålla emot...

2008-06-15 @ 00:45:07
URL: http://borthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0