1a semesterdagen....

......upplevdes igår. Och det var en härlig dag! Inget speciellt inplanerat utan ägnade dagen åt lite småplock och tvätt först. Känns så himla skönt att jobba ikapp sig hemma ibland! Avskyr när drivorna av saker växer överallt. Men jag avskyr det inte tillräckligt mycket för att ägna alla dagar åt att plocka. Eller rättare sagt älskar andra saker förmycket så det blir ständigt bortprioriterat men när det går över gränsen blir jag lätt tokig och inte så trevlig.......

Gjorde ett besök till biblan igår. Trevligt ställe! Lånade lite mattidningar och några om frilufts- och uteliv. Barnen lånade en hel hög med diverse spännande böcker. Igår fick jag njuta av högläsning av lilla tösen. Hon läste "skatan Beata" - rafflande historia=)

På eftermiddagen cyklade jag upp till min mors koloni för att hämta lite potatis o sallad o rabarber. Jag hade turen att komma mitt i fikastunden. Fick njuta av en halvtimmas fika tillsammans med mor och 3 andra kvinnor från 70 år och uppåt.......=)))) Vad de pratade om? Vilka som dött, vilka som var sjuka och vem som hade mest ont och varför......haha! Inte hela tiden......de pratade också om olika personer som de inte kom på namnet på. "Du vet han som bodde i det vita huset och var gift med den där kvinnan som alltid stod bakom gardinerna och glodde" eller "Hon som alltid cyklade och hade hunden i cykelkorgen....vad hette hon nu" eller "De som bodde i lägenheten före oss (som de flyttade in i 1961...), vad hette deras son, ni vet han som gifte sig med dottern till dem som hade elaffären, hon som stack med sotaren sen....." Så höll det på och så skrattade de gott emellan..... Jag fick inte en syl i vädret utan fick snällt sitta och lyssna......kände mig som 10 år igen.....och var på fikakalas med mamma och fick sitta tyst på stolen och dingla med benen typ. Att jag inte fick en syl i vädret vill inte säga lite! För jag tillhör de som spelar i elitserien när det gäller att surra. Fast man får inse när man möter sina övermän=)

Nu ska vi fika och sedan åka till simhallen och bada lite.

Kommentarer
Postat av: Socrate

Men Amonym då! Kan man verkligen säga att "Fast man får inse när man möter sina övermän=)" , när man talar om quinnor? Jodå, visst kan man det!!!



Vet du! I går - 10/7 - var vår bil för 3'e gången i Ullared, på 14 dagar! BRÄCKER DU DET???

Det har varit diverse blandade passagerare varje gång, men jag, frugan och äldste sonen har faktiskt presterat 2 besök av tre möjliga! Gjorde bara ett snabbnedslag, på väg till Vallarnas i Falkenberg och Stefan&Christer. Oj, vad man fick skratta i år!

De båda yngsta fick dessutom Christers autograf så deras dag var verkligen räddad (...och han som inte ens är med och spelar, utan råkade sitta i publiken - han och hans son har skrivit manus, dock)

Vi passerade dessutom Örsjön och då tänkte jag på ert badäventyr och kortet på era kottar på stenarna.





säger Timeoutande vännen Socrate,

som surfar lite mittinatten (i monn ska jag hämta hem husvagnen från vår förmodligen sista tur med den...snyft-snyft!)

2008-07-11 @ 01:08:54
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0