Köksrenovering

Ska öppna en ny kategori hade jag tänkt - köksrenovering med mera!
Vi bor i ett snart 100-år gammalt villa-villekulla hus och har precis lagt om vårt tak - plåttak. Det mina vänner vill jag lova var INTE billigt! Men nu är det gjort och efter en vår och sommar med lite takdropp INOMHUS så är det nu garanterat droppfritt=härligt! Just nu håller vi på att fixa ett eget rum till lillkillen (lillebror och lillasyster har delat rum hittills) och därefter ska lilltjejens rum pimpas lite men SEN, SEN är det dags för köket.
Behovet har funnits läääääänge men nu känner vi oss redo! Så jag har väl tänkt att uppdatera lite här om hur vårt renoveringsarbete fortskrider.

Sonens rum är snart färdigt det ska "bara" tapetseras en fondvägg och inredas. Här kommer lite härliga bilder på vad vi stött på påvägen när vi började riva i det gamla på väggarna..... rummet var ett kök från början - typ 100 årsen då=)
image42


image43


renovering
många lager tapet var det....och pappskivor.....

(Nu vart ju inte det med genomskinlig bakgrund så jädrans kanon.....eftersom även bilderna blev genomskinliga men men man kan inte få allt)

Kommentarer
Postat av: F

Jag visade bilderna för min man, som är målare. Han blundade lite och mumlade "Good luck!". Sen sa han att jag skulle tipsa er om renoveringsgips (6 mm tjocka gipsskivor). Det blir spännande att få se det färdiga resultatet! Jag tycker det är så häftigt med renovering av gamla hus.

2008-01-06 @ 12:27:39
URL: http://neverkeso.blogg.se
Postat av: Socrate

Ser jag fel på bilderna eller har du skrivit fel i texten eller vad fattar jag inte nu???
Är det inte kök som ser ut att renoveras på bilderna ovan? Ni skulle ju fixa sonens rum innan köket? Är det redan klart så ni startat köksomgörningen eller kör ni parallellt eller VA??

Tröge Socrate

2008-01-06 @ 23:16:49
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Vad roligt att få se bilder! Jag har de 10 senaste åren levt i renoveringar också, vet vad du går igenom även om det är roligt så är det jobbigt också! Mår din son bättre? Hoppas! kram

2008-01-07 @ 10:38:59
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

TUSEN TACK SNÄLLA GOA AMONYM! Svaret du skrev på min blogg gav mej alla besked jag behövde. Nu vet jag både att er lillgrabbs nya rum har varit ett kök på romarnas tid och att om nåt maskformigt framtill på en pojk inte är sladdrigt utan stelt så kallas det "fjong" ...äntligen kan en 4-barnsfar sova lugnt utan att grubbla ihjäl sig över vad "fjong" kan vara för nåt.
// TACKSAMME SOCRATE

2008-01-07 @ 21:28:07
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Hej lilla snälla goa Amonym. Om du surfar in till Neverkeso och läser kommentarerna till F's inlägg idag så finns där en liten passus till dej från mej.
I all välmening och inte ALLS så spydig som det verkar.

// Socrate - som hoppas vi fortfarande är vänner...

2008-01-07 @ 21:51:51
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Hej lilla snälla goa Amonym. Om du surfar in till Neverkeso och läser kommentarerna till F's inlägg idag så finns där en liten passus till dej från mej.
I all välmening och inte ALLS så spydig som det verkar.

// Socrate - som hoppas vi fortfarande är vänner...

2008-01-07 @ 21:51:59
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0