Vardagen.....

....oj så fort det gick att landa i vardagen! Tempot och aktiviteterna är redan i full gång. Max max max! Känns det som.... suck..... och det värsta är att det ju är hyfsat självförvållat. Ja, kanske inte allt som sker och ska ske på jobbet men det andra...... Typiskt är dock att högtrycket på jobbet sammanfaller med högtryck hemma. Sammanfaller.....kul ord...... faller..... hoppas jag inte att det gör.
- Nu kommer snart vårt kök....och vi måste, nä väljer nytt ord..... vi vill FÖRBEREDA!
- Klassföräldrarträff - varför lider jag av höger-hands-syndromet? (Höger-hands-syndrom är att när någon frågar om det finns några frivilliga så liksom bara åker den upp, höger handen och sen säger någon röst som kommer från mig "det kan jag göra"......)
- Födelsdagskalas (imorgon) - ska bli tonårsförälder - hur är det möjligt?! MOI??!!! Tonårsförälder.....??? Nääää.... nån måste ha räknat fel!
- Löpträningen som dog under sportlovet måste återupplivas och det är snarast!!!! Ska prova med ett återupplivningsförsök imorgon innan jobbet (men efter morgonsången till födelsedagsbarnen.)
- Simläger i helgen..... återigen höger-hands-syndromet..... dubbel suck! Ska nog försöka jobba på att inte vara med hela tiden....

Men optimist-fascist som man är så gäller det att leta ljusglimtar, guldkorn och halleluja-moments.
- Kalas är kul! God mat ska det bli (tacos beställt av sönerna), och smarrig kladdkaka till efterrätt!
- Löpning i dagsljus imorgon  - LYX!
- Ledig på fredag eftermiddag!
- Och nu ska jag se på House!
- Har jobb
- Är frisk
- Har en underbar familj
- Fantastisk man (som nog just nu tycker jag att borde vara mer hemma......)
- Vår på G

Så där ja känns genast bättre. I morgon ska jag tassa runt och läsa lite bloggar! Längtar!


Kommentarer
Postat av: Borthy

Visst är det jobbigt när man blir så där lite hypoman och vill vara med överallt.
Sen plötsligt känner man sig lite sliten och fattar inte varför. Vi får nog ta och dra ned på fru duktig i oss.
Läskigt att bli tonnårsförälder... jag har ju inte heller så långt kvar dit.
Bra de valde Tacos dina söner så att de inte valde söndags-stek eller stekt svan eller något sådant lätt :-D
Spring skönt och lätt i morgon! Kram

2008-02-20 @ 02:00:06
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Hörru Borthy, menar du helstekt svan i så fall?


Spydige Socrate har talat

2008-02-21 @ 01:11:24
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

Kära Socrate och Borthy om jag får bestämma så vill jag ha grillad svan....går det att fixa?

2008-02-22 @ 08:31:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0