Julbord

Nu har jag ätit säsongens första julbord, igår gick det av stapeln i Vrigstad. Mums var det=) Jag var jätteduktig och åt inte alls såååå mycket utan bara mycket. Dessutom övar jag på att äta sill och åt två st bitar. En currysill och en saffrans sill. Visst är jag duktig! Jättemycket god lax fanns det. Och så avslutades alltihop med en rejäl bit ostkaka......ja inte var man då hungrig efteråt.
Ihop med detta julbord hade simklubben vinterkonferens. Jättetrevligt och helt klart över förväntan. Ibland tenderar det att bli lite tjafsigt.....men igår tyckte jag att till med de mest envisa lyssnade och tog in lite nya intryck.....och själv är man ju perfekt och fördomsfri......haha.

Idag har jag ägnat mig åt att vrålstäda hall och ena halvan av vardagsrummet. Så mycket damm det finns!! Men så fint det blir när det är klart. Och vad fräscht det känns. Dessutom la jag lite tid på att sortera bland cd-skivor som har legat huller om buller överallt i bokhyllan. Jag har inte satt dem i bokstavsordning....men jag ska ärligt erkänna att jag funderade på det ett tag. Men jag insåg snart att ingen skulle idas hålla det systemet vid liv. Städade och rev ur i skåpen också och hittade gamla diabilder. Så coolt! Var tvungen att kika lite, har en sådan där liten mackapär som man kan stoppa dem i och sedan hålla upp dem mot lampan. Det var massor från Australien-resan 93-94 och så hittade jag bilder från kompisars bröllop. Jättekul! Vi såg ut som kärringar allihop! Modet i början av 90-talet var inte så himla snyggt.....hmmmm. Vi ska ha tjejfest här på fredagskväll. Det vore ju så kul att få tag i en diabildsprojektor. Ska forska lite efter en sådan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0