fototrissmiss o lite helgrapport

Igår när jag och lagt upp allt klart och färdigt med min fototriss och bara skulle in på fototriss-sidan och lägga in min länk så vägrade min dator att samarbeta. Hur jag än bar mig åt kopplade den bara ner internet....och gör så idag också. Men bara när jag besöker fototriss-sidan eller facebook. Suck!!! Vi behöver verkligen en ny dator. Denna är inte kul alls. Och sönerna har fått något virus i sin bärbara. Jag vill bara att dessa apparater ska funka!!!! Stänga på knappen och sedan surfa och göra det jag ska! Egentligen kanske jag borde försöka lära mig lite mer så att man är rustad när det strular......
 Ja, ja det ordnar väl sig med det också.

Just nu sitter jag med hårfärgningsmedel i håret och väntar på att få tillbaka min ursprungliga snygga färg. Inte den invaderande grå-hårs-styrkan som har intagit mitt hår. Kan inte fatta vad de kommer i från dessa läskiga gråhårs-soldater. Och de är inte få heller! Undrar hur länge man ska stå emot? Känner mig långt ifrån redo för att se mig besegrad av dessa små grå! Det kommer att bli ett långt och segt krig för dem.....hehe!

För övrigt har det varit en mycket trevlig helg som har gått i kalasandets tema. I fredags hade jag försenat födelsedagskalas med tjejkompisar och fick Elizabeth Arden Green Tea parfym. Luktar så gott nu så!

bild från Elizabeth Arden hemsida

Och en snygg topp fick jag också och en himla trevlig kväll med mycket fniss och prat. Vi har bestämt oss för att försöka få till en spahelg någon gång nästa höst. Vi funderar på Polen eller något sådant. Kanske någon har något tips?

I går kväll hade vi bjudit hem lite folk för att tacka för deras hjälp med vårt kök. Många drinkar blev det=) Måste rekommendera Leilas glögg-martini. Sååååå gott!

bild från TV4.se

Recept hittar du här.

Vi har dessutom klätt granen i helgen. Det var härligt att pulsa i snö i skogen och leta och leta. Fast med snö på var ALLA granar snygga! Men till slut hittade vi en som vi blev riktigt nöjda med. Dock var den liiiiite för lång. Och ändå har vi högt till tak! Men efter lite sågande, står han där nu i alla sin prakt. Dekorerad av de minsta med stort allvar och stor entusiasm. Det är härligt med jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0