Taket läcker!!!!

Usch och fy!!! När jag kom hem igår sa mannen:
- Nu ska jag berätta något som du alls inte vill höra........ taket i L:s rum läcker.....igen!!!

Men vad i hela friden är det för förbannat hus vi bor i!!!!??? Reagerade med många känslor igår......arg, trött, uppgiven, sur, ledsen, dyster....... Det tog ett tag innan vi orkade se speciellt konstruktivt på situationen. Vad är detta? Taket är ju nyfixat och totalt omlagt till en hissnande summa pengar! Det KAN bara inte läcka!!!
Vi ringde takfirman som är himla trevliga snubbar som genast kom. Vi diskuterade och vandrade runt i huset och upp och ner och in och ut........och nä det kan nog inte vara taket. Mer troligt ett fönster på våningen över, eventuellt några panelbrädor högt upp på vårt hus gavel och/eller kanske i skarven mellan tak och vägg...... vi har en tämligen märklig form på vårat hus. Det är ju liksom inte solklart att det rinner in på ett ställe och droppar precis under det......har jag fått lära mig. Mer troligt är att det rinner in på ett ställe och droppar någon helt annanstans.....helst skulle jag vilja att det droppade hos grannen (nä, det menar jag inte, jag gillar våra grannar). Varför finns det inget företag som man kan ringa och som kommer med diverse mätinstrument som de fäster på huset och sedan kan spåra exakt var vattnet rinner in och vilken väg det tar? Och sedan printa ut allt på ett tjusigt papper som man kan lämna till en snickare och som sedan fixar det? Klappat och klart!! Så vill jag att det ska vara! Till saken hör att det regnade ju inte lite igår.......dessutom från ett öst vilket händer ytterst sällan....typ aldrig! Ytterligare en anledning att tro att det har något med den sidan av huset att göra snarare än taket.
Eftersom varken mannen eller jag har någon större förkärlek till att älta och gruva oss så började vi så småning om planera för vad som ska göras.
Numero 1 - tömma tösens rum och bryta upp lite av taket och "kika in" (rummet är tömt - gjordes på två röda igår)
Numero 2 - fixa byggställning
Numero 3 - anlita snickare
Numero 4 - scanna av väggen/fönstret med microskåp!
Och allt detta är förmodligen helt gratis också! Och vilken tur att köket är helt klart så att vi kan ägna oss till 100 % åt detta......NOT!

Fan - fan - fan!

Men vi är ju friska och bor i Sverige och har många goda vänner och bra jobb att gå till och mat på bordet och kläder på kroppen och ett hyfsat hus (jag menar det är ju fler rum som det inte läcker in i än som det läcker in i) och massa andra saker att vara tacksam över......MEN ÄNDÅ........

Kommentarer
Postat av: Socrate

Gör just nu VÅÅÅÅÅÅÅGEN för din vanliga positiva inställning även till "katastrofer".

Skulle nog få ta lite valium i den situationen...



Du ska se att det fixar sig även med detta dilemmat - det har "en märklig förmåga att göra det", som min pappa brukar säga, och jag har med åren tagit hans ord till mina, då han har helt rätt.



Själva "bryta-ihopandet" verkar ni ha avklarat så nu ska det fixa sig - DÄ LÅÅVAR JAG!

HEJA ER! hojtar Socrate så de hörs änna te Nässjö!

2008-08-05 @ 13:09:45
URL: http://socrate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0