Springer och ont....

Har klartat av 9 km idag och det går jättebra trots att höger hamstringsmuskel (den på baksidan av låret) gör ont och är smidig som en atlantångare..... Det regnade hela löppasset rakt igenom, totalt dyngsura när vi kom hem. Men det är himla skönt efteråt.
Och när det gäller benet så är det under "behandling". Har varit på hembesök hos min alldeles egna sjukgymnast. Jag var lite orolig att det skulle vara någon inflammation eller så......för då är det ju vila som gäller och det var jag inte sugen på. Hon masserade, tryckte (hittade tokömma ställen......hua!) och stretchade.....och sa till mig att sluta gnälla=)) Men det gjorde faktiskt JÄTTEONT! Lafs svarade hon bara. Hård men bra=)
Det var en syn för ögat ett tag. Eftersom mitt ben var helt inoljat så slet hon av sig tröjan för att inte få olja på den. Haha! Tänk om nån klivit in, hon i BH och jag i trosor. Vi kunde nog skapat lite rykten......haha!
Hur som helst är hon jättebra och vet vad hon gör och jag litar på henne. Så nu är jag satt under hård streching. Inte några små 30 sekunders strechningar här, utan nu gäller det att ligga med benet i sträck i flera minuter. Bäst görs det på golvet med benet uppmot väggen...... Funkar även att sitta i en låg soffa med benet på bordet.....kan man ju stå ut med i dessa OS-tider.

Imorgon är det fritidsdax för de små minsta. Ska bli intressant att väcka dem klockan 6:30.......

Kommentarer
Postat av: Borthy

Hör att du är på gång igen! Mitt nya liv började för ca 2 timmar och 25 minuter sedan. har bestämt att det är dax att ta mig i kragen på hälsofronten, känner mig som en valross!

Schysst att ha sin egen sjukgymnast! Jag vill också ha en som oljar in mig...fast gärna en utan bh-behov! :-D

Nu skall jag läsa i kapp mig här! Låter som du är på gång att köra en mara igen? Kram

2008-08-11 @ 02:28:14
URL: http://borthy.blogg.se/
Postat av: Fia

Hoppas du har turen att ha en av de där sjukgymnasterna som lyckas uträtta underverk.

2008-08-11 @ 08:16:48
URL: http://neverkeso.blogg.se/
Postat av: Socrate

Liknelsen med atlantångaren gillade jag. Jag brukar om mej själv använda "smidig som ett kassaskåp och vig som en hörnsoffa" så vi är liksom i samma härad

om man bortser från att du inte har nån likhet alls och jag har alla likheter som tänkas kan...



HEPP ! Socrate

2008-08-11 @ 13:08:21
URL: http://socrate.blogg.se/
Postat av: christel

Jaha du, ute och kutar nu igen..

Små, små, små motorer under skorna kanske fungerar de också...ett litet tips bara

Jaja..det blir nog bra. Själv så pinnar jag på med mina stavar..lyssnandes på "har du glömt skidorna"...hysteriskt kul, helst den tjugotredje gången ;O)

2008-08-12 @ 20:32:14
URL: http://kottenliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0