miljögottgörelse!

Va' kul att det går att blogga igen!

Eftersom jag nu bidrar med så mycket till miljöförstörelsen (papptallrikar o färdigmat mm) så har jag här gjort en liten lista med saker som jag gör för att gottgöra det hela lite.

- Undvikit plastpåsar i affären - har haft med egna kassar.
- Kört miljövänligt - lugnt o fint och inga hastiga gas o bromsningar (lite tråkigt).
- Försökt tänka till om det går att cykla eller gå i stället för att ta bilen......och det gör det.....dock inte till jobbet (2 mil).
- Minskat elförbrukningen hemma eftersom vi kör med mest färdigmat.....hmmm.....det går nog inte på plus när man tänker hur många mil färdigmaten färdats....men det känns lite bättre i alla fall.
- Använder datorn hemma minimalt....mest för att den är sönder men ändå=) Det gäller att tänka positivt!
- MInskat vatteförbrukningen hemma eftersom vi använder papptallrikar.....går kanske inte heller plus.....

Har säkert gjort något mer.......kanske.

I kväll väntar det backträning! Har haft det lite jobbigt i benen och en fot men nu börjar det rätta till sig. Har haft lite lugnare träningspass nu det sista. Nu är det bara 9 veckor kvar till maran. Misströstade ett tag hur det skulle gå men nu känner jag mig stärkt igen.

Och så undrar jag varför inte Gry från Mixmegapol ringer....jag vill ju åka till Mallis!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Christel

Vi körde med familjepizza utan tallrikar till sist. Ett tips.
:)

2008-04-01 @ 21:32:03
URL: http://kottenliv.blogg.se
Postat av: Socrate

Du ä la för go "använder datorn minimalt - kan kanske bero på att den är sönder - men ändå". GO var ordet!
"Minskat vatteförbrukningen hemma eftersom vi använder papptallrikar" ----SLUTA DUSCHA&BADA OXÅ DÅ FÖR BÖVELEN SÅ SKA NI SE ATT NI BLIR FÖRMÖGNA!
Närå - strongt att överhuvud taget tänka så som ni gör. Hur långt är köket kommet nu???

vännen Socrate

2008-04-02 @ 16:07:59
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0