Lycka!

Åh jag är en lycklig kvinna!!!!

Inte bara för att jag har en underbar familj, fantastisk man, tak över huvudet, mat bordet, härliga vänner och är frisk utan även för:

Numero 1: Vi har vatten i köket!!! Tjoho!!!! Här skulle komma en snygg bild på vår nya blandare och den inkopplade diskmaskinen. Men sladden till telefonen (o till datorn) står just ni inte att finna..... Rörmokaren ringde igår och underade om det var ok att han kom redan imorgon (idag). Hade honom egentligen inbokat först nästa torsdag. Ok?! Det var superok!!!! Kaklet är på gång också ovanför diskbänken.......det blir sååååå snyggt!


Numero 2: På grund av ovanstående och på grund av en krasslig kollega så blev det lite flex nu på morgonen förmiddagen. LYXIGT!!!!! Ska snart avnjuta en kopp kaffe tillagad på vatten från ......... just det........KÖKSKRANEN!!!!!

Numero 3: Kan tyckas vara en bagatell i sammanhanget men platsar just nu på min lycka lista i alla fall. I går gjorde jag något så simpelt som uppgraderade internet:et i den här gamla burken.......och se.........allt blev mycket bättre! Jag kan nu sköta bloggandet från hemdatorn utan att förlora förståndet.......inte för att det var ill-jobbigt innan men lite.........

Och dessutom vann ju HåååååVeeeeeee, efter en knackig start, igår!

Nu ska jag dricka kaffe!


Kommentarer
Postat av: Socrate

Kan bara instämma i din lycka. Eget vatten från egen kran (kanske inte "eget vatten förresten - ni dricker väl kommunalt H2O...) men tänk vad såna basic saker kan vara GOA att ha. Äldste sonen kände en liknande lyckokänsla när han "kunde" gå på toa igen för första gången på en vecka, härom dagen (du vet omständigheterna) . Sånt är basalt men ofattbart viktigt. Vatten och värme i egna bostaden är de viktigaste sakerna vi behöver - inte alls el (även om den är gabnska viktig) den är faktiskt umbärlig, om man bara har H2O och slipper frysa. Detta har man kunnat konstatera vid januaristormarna senaste åren.
Själv är jag ganska tillfreds nu när sonen fått beskedet att han nog får komma hem nästa vecka.

Ha de bäst - vännen Socrate
PS. Nu har jag sett bilder på "E's" lille baby.

HALLEGOSSINGEN !!!

2008-04-17 @ 12:00:34
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0