lördagsförmiddagsrapport

Och så var det då lördag igen.....inte klokt vad tiden går fort. Tiden går fort när man ha roligt......jag måste ha på tok för roligt. Får jobba på att ha lite tråååååkigare för att sakta ner lite=)

Ytterligare en ur barnamun:

Härom kvällen när go'nattsagan skulle avklaras med dottern fick jag klarhet i skillnad på dagis och skolan. Förövrigt är det mycket klokheter som avklaras under denna lilla stund.
- Mamma, nu vet jag var det är för skillnad på dagis och skolan. Egentligen är det inte så stor skillnad förstår du. Det är lite andra leksaker bara. Och det är bra jag är lite trött på dagisleksakerna nu förstår du. Jag har lekt så mycket med dem.
.....tystnad.....
- Jo, en skillnad är det till......man får inte efterrätt i skolan det får vi ju nästan alltid på dagis..... det blir tråkigt.

Så nu vet ni som undrat ......

Köksrapport:
Just nu putsar vi murstocken och i eftermiddag ska vi hämta takpanel. Hmmm nu skulle mannen se vad jag skrev...."vi" ......han skulle nog ha lite åsikter om det....hehe. Men jag lagar mat, diskar o tvättar o städar=) Fast det gör ju han också......

Nähä nu ska jag ha date med tvättmaskinen....trevlig typ! Sen bär det av ut i skogen för korvgrillning med yngsta sonen som är med Friluftsfrämjandets Strövare där. Himla bra verksamhet!

Skaffa er en bra lördag!!!!

Kommentarer
Postat av: Fia

Åh, vad mysigt med en skogsutflykt! Hoppas ni har lika strålande väder som vi har!
Hälsa dottern att det kanske blir andra spännande saker som händer i skolan, även om man inte får efterrätt :)

2008-04-05 @ 11:49:30
URL: http://neverkeso.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0