Leva som jag lär.....

Det var en av mina (eller rättare sagt min enda läsare....hihi) som undrade om jag lever som jag lär med motionerandet. Jo, men självklart!!!! haha! Men inte hela tiden! Men jag gillar att röra på mig och blir pigg och glad och fylld av energi.
Finns en del som ibland kommenterar mitt tränande och mitt engagemang i annat än hemmet och familjen. Får till exempel höra "hur hinner du det som har fyra barn" - ja du brukar jag tänka om jag inte tränade och engagerade mig i annat skulle jag förmodligen inte orka alls. Dessutom är jag inte ensamstående! Har en fullt kompetent man och barn som är urduktiga på att fixa och dona. Sen är det ju så att jag kanske inte har så höga krav på mig själv när det gäller att ha ett hippt och trendigt och up-to-date hem. Med andra ord jag lägger inte en massa timmar på att fixa hemma. Tillbringar dessutom extremt få timmar med att se på tv. Fast datorn sitter jag ju vid ibland=) Men det är väl så att saker man tycker om att göra ser man till att prioritera och få tid till. Och träna är roligt i alla fall efteråt! Nu låter det ju som jag bara glider runt och tränar och inte gör något hemma....... så väl är det dock inte=) haha!

ps Har haft en läsare till!!!! Wow!!!!! Tackar och bockar för alla två som besökt mig sista dagarna!

Kommentarer
Postat av: Socrate

Var det "korpulent" din man var? - då bör han genast börja motionera mera. Nä men det där med att regelbunden motion blir "ett gift" är helt sant. Man mår fint och känner att man inte vill missa den sköna känslan. (Evangelium enligt Socrate).

2007-09-28 @ 10:09:23
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0