Visa ord av Tage Danielsson

Passar kanske inte riktigt in under "floskler" men det är ju här jag samlar lite kloka ord så så får det bli!



Om jag tänkte som fan
kanske tänkte hela dan
på mitt liv och fann
en slags mening som var sann,
ja, då får jag inte glömma en
förbannat viktig grej,
att då gäller denna sanning bara mig.
"Tage Danielsson"

image6
Tage Danielsson tillsammans med Hasse Alfredsson som Ruskprick och Knorrhane i Saltkråkan.


Tage Danielsson var en fantastisk ordtrollare. En humoristisk humanist eller en humanistisk humorist. Hittade ovanstående rader på en anslagstavla på jobbet och tycker att de är tänkvärda! Min sanning är ju inte alltid den sanna sanningen..... eller? Surfade runt lite och hittade en bra sida om Tage Danielsson http://surf.to/tage. Rekommenderas för den som är intresserad. Såg dessutom att om en vecka så är det 22 årsen han gick bort, endast 57 år gammal.


Kommentarer
Postat av: Socrate

Jaa, du är inte ensam om att sakna Tage. Att en så listig, rolig & samtidigt mycket ALLVARLIG person skulle behöva gå bort så tidigt är snudd på skandal. En förlust för så många, många mer än de närmaste. Undrar om han sitter på ett moln och suckar över världens stolleprov idag? Kanske roar änglarna med lite vass nutidssatir...

2007-10-10 @ 12:05:33
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Jag gillade också honom.De var roliga tillsammans men också varför sig.

mvh Anna-Carin

2007-10-10 @ 14:17:02
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Borthy

Och jag gillade honom verkligen! Han känns som en människa som själklart finns med en genom hela livet!
En ordkonstnär och gåva!
I bland föds det människor som bara är sådana. Den senaste i raden är den naturlig efrterträdaren till Pavarotti ;Paul Pott tycker jag.
Har du kollat honom?
Annars slå hans namn på You tube och kolla när han sjunger opera, helt sanslös vilken gåva till mänskligheten!
Har lagt dig och Socrate i min länklista så jag hittar tillbaka till er nu! Kram och ha en bra dag!

2007-10-10 @ 14:54:54
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0