Skolmys!

Idag har jag och lilltjejen varit och hälsat på killarna i skolan. Vad mysigt det är! Men vilken utmaning att vara lärare! Det är många barn med myror i brallan och spring i benen, till och med när de är 12 år! Men hur som helst så är barn fantastiska att vara med. I dag har jag varit med och lärt mig göra snygga femmor och leka "Hur mycket är klockan herr Lejon" med lillkillen och med de stora killarna blev det räkna med bråk och friskvård som ägnades och "Rymmare och fasttagare". Kul att vara med leka! Barnen ser först mäkta förvånade ut när man rusar med i leken och de är lite snälla mot en, men sen är det inga silkesvantar längre utan ger man sig in i leken får man leken tåla. Tror alla vi som sitter stilla på kontor skulle må bra av lite mer rörelse under dagen - så att man sparkar igång hjärnan igen. Dessutom tror jag att leka lite är utomordentligt nyttigt för för både kropp och knopp. Att våga tänka i annorlunda banor. Fast en del kan ju verkligen inte leka utan tycker att det är lafsigt - sorgligt tycker jag!

Har dessutom ett inlägg till Lassie-klubben (kommer ni ihåg den? Typ jag mötte en som känner en som är släkt med en som bor granne med Carolina Klüft eller någon annan kändis)

Specialpedagogen på barnens skola har gått gymnasiet ihop med Allan Svensson (Svensson, Svensson). Kom på ett till inlägg i den klubben. Jag har jobbat ihop med en tjej som varit au-pair i en familj som bodde granne med Bruce Springsteen. (Visst var det väl så) Det är respekt! 

Kommentarer
Postat av: Socrate

OK. Nu får du hålla i hatten, amonym! När jag var sisådär 11 år var Staffan Scheja (stavas det så?) hemma hos oss och åt kvällsmat. Nu talar vi RESPEKT alltså...och bredda smörgåsar!

2007-10-15 @ 15:47:56
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0