Höstlov!

Nu är de rackans små liven lediga en hel vecka..... eller nja.... några av dem måste ju släpas till dagis o fritids eftersom de inte uppnått den grad av självständighet ännu att de klarar en heldag själv hemma. Fast ibland undrar jag om de skulle märka att man var borta. De blir ju helt uppslukade av alla fyrkantiga maskiner (TV, PS och PC). Man kanske ska testa någon gång..... eller inte=)
De stora boysen ska häcka hos sin farmor hela veckan (deras far kommer att dyka upp där också). Men en och en halvdag har jag tänkt vara ledig. Halva torsdagen och hela fredagen.

OCH DÅ MINA VÄNNER......... (trumvirvel, oliiiiiiiidliiiiiiig spänning) ......... BÄR DET AV TILL:

image9


Vad mer kan man önska av en ledig dag?!

Skaffa er nu en fantastisk vecka!!!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jag har aldrig varit på Gekås än men det är en framtidsdröm som jag skall förverkliga inom ett år!
I övrigt ser min kommande vecka ut ungefär som din, ungarna som prioriterar fyrkantigt och inte märker av sin mor med mer mjuka konturer kommer vara en del hos Farmor! ha det så hörs vi! kram

2007-10-28 @ 21:21:48
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

Ja inte har mina båda minstingar så många fyrkantiga förströelser annat än det uråldriga mediet TV, här på landet där vi tillbringar några lovdagar. Vi har vår farmor med oss & kusiner, sysslingar m fl. för att undvika tristess (men det minsta vi saknar så är det det - råös hela tiden med 6st barn i 5-8-årsåldern). Fru Socrate - som f.ö. är hemma med tonåringarna -
var i Ullared i torsdax så hon har nyss varit i paradiset. Ha de så bra du oxå där. OBS! Detta skrivs på mobilen om det ser konstigt ut. Adios

2007-10-29 @ 17:08:25
Postat av: Socrate

Jaa. Nu är det inte ens en månad kvar tills de utsmyckade, ornamenterade & vackra godispåsarna måste vara färdiga. Godiset köps smidigt&billigt in på GeKå's. Här på landet räfsas det löv ihärdigt i dag. Solen lyser alls inte med sin frånvaro, som i går. Härligt! Barnen har slitit & jobbat med att lägga lövhögarna i korgar och kasta i kohagens kant där tjurarna&stutarna iakttagit med stor nyfikenhet. Hur är det att bara ha "ett jobb"?
Lite skönt va?
Ta't lugnt i Ullared.

2007-10-30 @ 13:35:35
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

Hittade du nåt i Ullared eller ?
Måste ha varit en paradisisk dag idag så jag ska inte störa mera. Njut nu av de 23 dagarna left...
...sen börjar allvaret.

2007-11-01 @ 21:36:21
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Socrate

OOOPS! Nu kom jag på varför jag blev mailbombad i fredags! kan svaret finnas ovan, treo ?????
TRE (3) kommentarer till samma blogginlägg! OOOPS!

2007-11-03 @ 23:39:59
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0