Milstolpe ......=(

Har denna veckan gjort två stora saker i livet. Börjar med den "sura"

I måndags lagade jag en tand!!!!! Detta har jag inte gjort sedan mellanstadiet! Ska ärligt erkänna att jag faktiskt sov dåligt natten till i måndags. Oroade mig för hur ont, hur stort och hur dyrt det skulle bli!
Tänk att jag under mina barns födslar har varit tvärsäker på att inte ha någon form av bedövning utan känt att detta fixar jag och jag vill vara med fullt ut! Kan säga att det fanns nada av den känslan i måndags när jag kl 07:10 la mig i tandläkarstolen. Hade han erbjudit narkos hade jag blixtsnabbt sagt JA! (Känns ju rätt larvigt nu när jag skriver det....) Så naturligtvis tog jag bedövning.... och hur läskigt var inte det!!!! Själva stickandet var väl inte så dödsläskigt (möjligen den i gommen....) men känslan som uppstod!!! Usch!!! Plötsligt kändes ju halva munnen helt bortdomnad, förmodar att det var meningen med det hela.....

Nåja det borrades och fixades och det gick väl hyfsat. Försökte slappna av bäst jag kunde..... borde ju vara bra på det. Men en sak är säker att det är lättare att tala om för andra hur de ska hantera olika situationer än att göra det själv=) haha! Vilken mes man är!

Eftersom det var en tand längst bak i munnen så krävdes det att jag gapade STOOOOORT! Fick efter stund så nedrans ont i käkleden att jag bara hade lust att bita ihop hårt även om tandläkaren hade fingrar kvar i munnen. Klarade dock att stå emot den känslan. Tänk jag som blarrar så mycket .... trodde jag skulle vara bra på att gapa!

Det var inte så stort hål så det gick på mindre än 40 minuter. Och sen till kassan! Och till min stora glädje kostade det bar 450:-!!!! Frågade om det var möjligt och si det var helt korrekt! Wow! Och jag som trodde att här rycker säkert en tusenlapp. Stora frågan nu: Vad ska jag göra med de 500 jag liksom tjänade?


Kommentarer
Postat av: Socrate

550:- ...annars var det rätt. Hade en liknande upplevelse sista gången jag var i augusti. Kostade "bara" så där en 775:- och jag som räknat med minst 1500:- . Tänka vad glad man kan bli ibland! Nu är frågan: Tjänade du mer eller jag?
Du räknade ju med 1000:- och betalade 450:-
jag räknade med 1500:- och betalade 775:- . Kan man använda förväntad kostnad i matematiska beräkningar?

2007-11-07 @ 22:43:32
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: amonym

Absolut kan man använda förväntad kostnad!!!! och du tjänade ju massor mer! Vad köpte du för alla dem pengarna?

2007-11-08 @ 21:40:41
Postat av: Socrate

Vinterdäck, en motorsåg, ny fodrad vinterjacka, ädelstenar till frugan, ny tandställning till katten, nytt badkar och så var jag på McDonalds och åt en BigMac för att fira lite. Sen var pengarna slut.
Angående smärtupplevelser talade jag med E.R. på jobbet idag och berättade om ditt dilemma med tandläkaren kontra barnafödande X 4 utan smärtlindring och hon skrattade gott.

2007-11-08 @ 23:59:26
URL: http://socrate.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0