Tränat med mannen!

Idag har mannen och jag sprungit tillsammans. Det händer inte allt för ofta. Vanligtvis beror det på att det oftast krävs någon vuxenperson på hemmafronten men nu börjar det gå lättare att ge sig iväg. De småliven blir ju större för var dag!
En annan anledning är att det är lite stressfullt att springa jämte någon som tar älgkliv, hoppar över alla möjliga hinder, springer baklänges, rusar uppför backar och allt i rasande tempo och med lätta steg........medan jag flåsar, lunkar, pustar och stånkar på som ett gammalt ånglok i ett lagom segt tempo. Man blir liksom lite frustrerad av den andres lätthet......... (grön av avund.....)
                                         
jag                                                                             mannen

Idag blev det i alla fall en 6 km slinga tillsammans och det var riktigt trevligt. Han gjorde bara ett rus uppför en backen sedan höll han sig i skinnet och damsprang med mig! Vilken fantastisk man jag har!


ps jag springer inte lika fort som ett ånglok........

Kommentarer
Postat av: Borthy

Tja!
Jag har skrivit mail till dig.
Nu hade jag inte din mailadress så jag skrev till Socrate och hoppas han vidarebefodrar till dig :-D
/ Borthy

2007-12-18 @ 00:08:32
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Socrate

...men om jag skulle avbildas bredvid "er" här så skulle den bilden föreställa en atlantångare...


...................Socrate

2007-12-18 @ 00:34:48
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Borthy

Det låter jättemysigt och trevligt! Vad kul att springa tillsammans!

2007-12-18 @ 00:36:24
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: M

Haha, dock tror jag att en gepard har ganska dålig uthållighet...i Stockholm 31/5 kan det nog vara bra att vara som ett ånglok, bara tuffa på. Vi får väl se...;o) /M

2007-12-18 @ 10:09:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0